Φυσικοθεραπείες & Ασβεστοποιός Τενοντίτιδα

H Ασβεστοποιός τενοντίτιδα είναι μια μορφή τενοντίτιδας , που χαρακτηρίζεται από το σχηματισμό υδροξυαπατίτη (κρυσταλλικό φωσφορικό ασβέστιο) σε οποιοδήποτε τένοντα του σώματος, αλλά συνηθέστερα στους τένοντες του στροφικού πετάλου (ώμος), προκαλώντας πόνο και φλεγμονή .

Ο πόνος συχνά επιδεινώνεται με την ανύψωση του βραχίονα πάνω από το επίπεδο των ώμων ή ακόμα και όταν ο ασθενής είναι ξαπλωμένος. Ο πόνος συχνά μπορεί να ξυπνήσει τον ασθενή από τον ύπνο. Άλλες ενοχλήσεις μπορεί να είναι η δυσκαμψία, αίσθηση κριγμού, ή και η αδυναμία στη κίνηση του ώμου. Το χαρακτηριστικό είναι η διαταραχή του ύπνου που ταλαιπωρεί και ψυχικά τον άρρωστο.

Οι εναποθέσεις ασβεστίου είναι ορατές σε απλές ακτινογραφίες, ως ευκρινείς τόφοι ή και σαν θολές περιοχές, φαινόμενο που είναι συχνό όταν η πάθηση είναι στη διαδικασία της εκ νέου απορρόφησης και αυτό είναι επίσης ενδεικτικό έντονου πόνου.

Αναλγητικά και μη-στεροειδή αντι-φλεγμονώδη φάρμακα ( ΜΣΑΦ ) είναι χρήσιμα σε περιορισμένο βαθμό.

Ο κρουστικός υπέρηχος αποτελεί την μοναδική αξιόπιστη θεραπεία στην περίπτωση αυτή.

Η θεραπεία αυτή, χρησιμοποιεί ηχητικά κύματα και επικεντρώνεται πάνω στην ασβεστοποίηση. Λειτουργεί με έναν μηχανισμό επαναλαμβανόμενης κρούσης ηχητικών κυμάτων.

Η χρήση της γίνεται κυρίως από φυσικοθεραπευτές, με συνδυασμό φαρμακευτικής ουσίας με υπερήχους.

Αυτές μπορεί να είναι χρήσιμες όταν ο ώμος είναι σε οξεία φλεγμονή, αλλά δεν είναι γενικά αποδεκτές.

Αφαίρεση της εναπόθεσης είτε με ανοικτή χειρουργική επέμβαση, ή αρθροσκοπικά, έχει υψηλά ποσοστά επιτυχίας (περίπου 90%). Αν η ασβεστοποίηση είναι μεγάλη, τότε ο ασθενής μπορεί να χρειαστεί επέμβαση συρραφής του τένοντα και επανακαθήλωση στο οστούν με οστικές άγκυρες.

Αναίμακτη, η απόλυτα ενδεδειγμένη τεχνική για τη πάθηση αυτή, προσφέρει τα εξής πλεονεκτήματα:

• Δεν είναι αιματηρή.
  • Σέβεται τους ιστούς που περιβάλλουν την άρθρωση.
  • Δεν αφήνει δυσκαμψία.
  • Σε πολλαπλές εστίες, αυτές εντοπίζονται και αφαιρούνται ταυτόχρονα.
  • Άμεση αναλγησία
  • Δίνει τη δυνατότητα άμεσης λύσης τυχόν δυσκαμψίας σε χρόνιες καταστάσεις.
  • Άμεσα επιταχυνόμενο πρόγραμμα αποκατάστασης
0/5 (0 Reviews)